torstai 23. kesäkuuta 2016

Kankaiden värjäys testauksia, tehty Kuura joustofroteeseen

 Hei!

Olen Anna ja olen yllytyshullu. Nyt sitten on muutama ilta testaistultu konevärien käyttöä ja niiden lopputuloksia. Ensimmäinen testaukseni oli Nitor merkkinen väriaine jota voi käyttää pesukoneessa. Valitsin turkoosin värin ja näin jo heti mielessäni lopputuloksen. Koneeseenhan laitoin 2,5 metriä Kuura, joustofroteeta. Lopputulos on kuvassa. Olisihan se voinut olla hieman tummempi, mutta luulen että kangasta oli enemmän kuin mitä ohjeet sanoi (tai en luule vaan tiedän).
Olen kuitenkin lopputuloseen tyytväinen ja aion tehdä itselleni hupparin tuosta kankaasta, lisää väriähän siihen saan kun laitan turkoosin vetskarin ja resorit. Malli on vielä hieman hakusessa, mutta luulen että sekin aukeaa viimeistään kunotan sakset käteen.

Nyt on sitten testauksessa Dylon merkkinen väriaine ja väriltään pinkki. Kankaana koneessa on edellee Kuura, joustofrotee (2,5 metriä). Lopputulos on vielä arvoitus. Se minkä olen nyt oppinut niin nopeaa puuhaa tämä ei ole. Ensin peset kankaan pelkästään, sitten väriaine mukaan ja taas sen jälkeen pesu, lopuksi vielä tyhjän koneen pyöritys. Meidän kone kun itse punnitsee ja määrittää pesuajan ni rupeaa pesu kestämään kun punnitsee märkää kangasta.
Luulen, että jos kankaasta tulee yhtään sellainen kun haluaisin ni tästäkin tulee jonkinlainen huppari minulle. Olenhan huppareista pitävä ja aina kun mahdollista ni huppari on päällä. Tähän asti olen huppareissa luottanut Super Dryn mallistoon, ja niiden ihaniin väreihin. Jos vaikka ensi talvena olisi jo oma tekemät hupparit itselläni päällä.









Nyt on lopputuloskin jo selvillä ja siintä tuli vieläkin ihanenpi kuin olin alkujaan edes kuvitellut. Kyllä tästä se huppari tulee ja taidan testailla värjäyksiä vielä tulevaisuudessakin.


Ei kommentteja: